piątek, 14 stycznia 2011

CYTATY I PRZYSLOWIA O KOTACH

Istnieją dwa sposoby ucieczki od prozy życia: muzyka i koty.

Albert Schweitzer


Ludzie dzielą sie na tych, którzy kochają koty i na tych pokrzywdzonych przez los.

Oscar Wilde


Kot jest domowy na tyle, na ile mu to odpowiada.

Saki


...zwierzę o wyglądzie rzezimieszka (cóż na to poradzić, że koty zawsze tak wyglądają? Nie bierze się to bynajmniej stąd, że są fałszywe, lecz stąd, że obawiają się, by ktoś potężniejszy od nich - pies albo człowiek - nie uczynił im krzywdy. Skrzywdzić kota jest bardzo łatwo, ale wierzcie mi, żaden to honor, żaden!)...

Michał Bułhakow


Mruczę więc jestem.
Życie bywa skomplikowane, więc lepiej się zdrzemnąć.

Garfield


Gdyby można było skrzyżować człowieka z kotem, zyskałby na tym człowiek, a stracił kot.

Mark Twain




Kot ma zbyt wielką duszę, by nie mieć serca.

Ernest Menaul


Prawo Garfielda: koty instynktownie wyczuwają dokładny moment przebudzenia właściciela... i dlatego budzą go dziesięć minut wcześniej.

Jim Davis


Jaka jest podstawowa różnica między psem a kotem? Pies rozumuje tak: "Karmią mnie, opiekują się mną, kochają mnie, muszą być bogami". Kot zaś tak: "Karmią mnie, opiekują się mną, kochają mnie, więc jestem bogiem".

Autor anonimowy


Mężczyźni i psy nigdy nie zrozumieją, co kobiety widzą w kotach.

Autor anonimowy


Na samym końcu pochodu wyszedł z gorejącego miasta Samson Miodek. Był czarny od sadzy, tu i ówdzie nadpalony, nie miał też brwi ani rzęs. Niósł na ręku młodego kotka, zjeżone czarno-białe stworzonko o wielkich, dzikich i przerażonych oczach. Kotek kurczowo czepiał się pazurkami rękawa Samsona i co jakiś czas bezgłośnie otwierał pyszczek.
Twarz Ambroża była jak z kamienia. Reynevan i Szarlej milczeli. Samson zbliżył się, zatrzymał.
- Wczoraj wieczór myślałam o ratowaniu świata - powiedział bardzo miękko i ciepło. - Dziś rano o ratowaniu ludzkości. Ale cóż, trzeba mierzyć siły na zamiary. I ratować to, co można.

Cytat z książki "Narrenturm" A. Sapkowskiego


Nie ma nadziei na przyszłość - oświadczył Śmierć.
- Więc co nas tam czeka?
- Ja.
- Ale poza tobą?
Śmierć spojrzał na niego ze zdziwieniem.
- Słucham?
Sztorm nad nimi osiągnął szczyt. Jakaś mewa przeleciała obok nich, tyłem.
- Chciałem powiedzieć - wyjaśnił z goryczą Ipslore - że na tym świecie jest chyba coś, dlaczego warto żyć.
Śmierć zastanowił się przez chwilę. - KOTY, stwierdził w końcu. KOTY SĄ MIŁE.

Cytat z książki Terry'ego Pratchett'a.


Kot nadaje domowi duszę.

Clebert


Szczytem szczęścia dla kota jest uwaga, miłość i pieszczoty ze strony człowieka, a dla ludzi nic nie może być pochlebniejszego niż przywiązanie istoty tak dalece niezależnej.

Eugen Skasa-Weis

2 komentarze:

  1. bardzo ciekawe i pomysłowe, super :) proszę zaglądnąć także do mnie: http://anielica-mojakotka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń